1. Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych.
2. Kształtowanie świadomości własnego Ja.
3. Wzmacnianie w dzieciach wiary we własne możliwości i umiejętności.
4. Rozwijanie u dzieci zdolności do skupienia uwagi i uważnego słuchania.
5. Wspomaganie rozwoju myślenia dzieci w zakresie porównywania i liczenia.
Rano budzę się, jaki piękny to czas,
słońce wstało już, a więc pora też wstać.
Szybko myję się, jem śniadanie i już
gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.
Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola, do przedszkola,
o tym już od rana marzy każdy z nas.
Pani czeka już i koledzy już są;
siadam w kole- to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś
tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.