kids read

ZDALNE NAUCZANIE

   Drodzy Rodzice           

          Czas, kiedy zamknięte są placówki oświatowe, to czas trudny, ale spróbujmy go dobrze wykorzystać. Dlatego przedstawiamy Wam zestaw źródeł, z których możecie Państwo skorzystać podczas zabawy z dziećmi. Propozycje portali edukacyjnych, zestawy ćwiczeń, zabawy rozwijające grafomotorykę znajdziecie Państwo na naszej stronie w Kąciku dla Rodzica w zakładce Przydatne Strony.

          Proszę pamiętać, że warto nieprzerwanie ćwiczyć samodzielność, umiejętności komunikacji, panowania nad emocjami – wiele z tych kompetencji kreuje nam codzienność. Nuda natomiast może być wspaniałym podłożem do kiełkowania kreatywności, umiejętności planowania własnych działań czy warsztatu pracy. Każda rozmowa – o pogodzie, o samopoczuciu, o przeczytanej książce to rozwijanie słownictwa, poczucia własnej wartości, poszerzanie wiedzy.   

          W tym miejscu umieszczać będziemy ciekawe zabawy, pomysły na kreatywne spędzenie czasu i karty pracy, które można wykorzystać w domu.

         Jeżeli chcecie podzielić się efektami swojej pracy z dziećmi, to zachęcam do wysyłania zdjęć na mój adres: Zofia Krakowiak - email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez Facebooka.

 Życzymy dużo zdrówka!    

AKTUALNY TEMAT TO:  Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza - realizowany w tygodniu  12 - 18 kwiecień

Poniżej przedstawiamy propozycje zabaw związanych z tą tematyką:

Temat: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło - realizowany w tygodniu  5-11 kwiecień

Poniżej przedstawiamy propozycje zabaw związanych z tą tematyką:

Temat: Wielkanocne zwyczaje - realizowany w tygodniu  29 marzec - 4 kwiecień

Poniżej przedstawiamy propozycje zabaw związanych z tą tematyką:

TEMATYKA ZAJĘĆ - MARZEC

  • Czy to siostra, czy to brat kolorowy z nimi świat
  • Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
  • Słychać śpiew wśród drzew i chmur- to artystów ptasich chór
  • Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

                                                                                    

  "Magiczna moc bajek" - piosenka 
Bajki z nami rozmawiają,
w domach, szkołach i przedszkolach.
Bawią, radzą i wspierają,
tka właśnie jest ich rola.

Ref.:Bajki moc magiczną mają,
dobrym słowem dzielą się.
Nasze serca otwierają.
I kto czyta o tym wie

Bajki z półek nas wołają,
mamy z nimi przygód wiele.
Do czytania zapraszają
To najlepsi przyjaciele.

Ref.: Bajki moc magiczną...

Bajki uczą i wzruszają,
są krainą pięknych marzeń.
Wyobraźnię rozwijają,
dobrze jest nam co dzień razem.

Ref.: Bajki moc magiczną...
                                                

TEMATYKA ZAJĘĆ - LUTY

Krąg tematyczny: Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania kierunków, stosowania wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych.
  • Zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymi i specyfiką zawodu sprzedawcy
  • Kształtowanie właściwych nawyków i zachowania podczas spacerów i wycieczek w miejscach publicznych (ulica, park, sklep).
  • Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania.
  • Kształtowanie umiejętności mierzenia, pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości.
  • Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężaru.
  • Doskonalenie wymowy dzieci przez ćwiczenia fonacyjne.

  Krąg tematyczny: Zabawy zimowe

   Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabaw na śniegu i lodzie, ćwiczeń gimnastycznych i zabaw pantomimicznych.
  • Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego oraz umiejętności układania i opowiadania historyjek obrazkowych.
  • Rozwijanie zdolności skupiania uwagi na drugiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.
  • Uwrażliwienie na piękno górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury (gwara, stroje ludowe, muzyka, taniec).
  • Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych frustracji.    
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.                                                                                                                                      

Krąg tematyczny: Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

  Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości.
  • Umożliwienie zdobywania wiedzy na temat pojazdów i różnych sposobów podróżowania.
  • Rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
  • Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie
  • Uświadomienie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno-konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności, i uzupełniania i kontynuowania rytmów.

Krąg tematyczny: Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę

  • Wprowadzanie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenia słownictwa w tym zakresie.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo.
  • Rozwijanie zdolności analizy i syntezy słuchowej.
 Wiersz "Lecimy samolotem" 
- wyliczanka autor: K. Skarfiriak

Dziś lecimy samolotem,
ale kto będzie pilotem?
Może Ty, może ja?
już zaczyna się ta gra.
Jeden, dwa i trzy i cztery,
pilot musi siąść za stery.
Pięć i sześć, siedem, osiem,
nie mów że jesteś nie w sosie.
Dziewięć, dziesięć - już jest czas,
abyś Ty dziś zawiózł nas.

Piosenka "Śniegowy bałwanek"

Wielka radość dla dzieciarni
wziąć marchewkę ze spiżarni,
węgiel czarny, stary garnek mama da.
Będzie awantura przykra
bo dozorcy miotła znikła,
tylko dzieci dobrze wiedzą, kto ją ma

Ref. Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana,
czekaliśmy tu na niego cały rok.
Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana,
tak ulepić to potrafi mało kto.

Stoi bałwan osowiały,
w głowę gniecie garnek mały,
miotłę trzyma poczciwina, cały dzień.
Chciałby tak, jak wszystkie dzieci
bałwankowe kule lepić,
z kolegami na podwórzu bawić się

Ref. Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana…
                                                                                                                         
                                                                          

TEMATYKA ZAJĘĆ - STYCZEŃ 

Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wdrażanie dzieci do uczenia się na pamięć oraz recytowania utworu literackiego;
  • Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji,
  • Wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem (poprawne posługiwanie się jednostkami czasu)
  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji;

  Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka

   Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków;
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;

 O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta

  Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby);
  • Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi.

TEMATYKA ZAJĘĆ - GRUDZIEŃ

  • Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł.
  • Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają
  • W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem.

TEKST PIOSENKI: KOCHANY MIKOŁAJ

Już śniegiem zima świat okryła,
Już wigilijna przyszła noc,
Już ktoś zagląda do komina,
To z siwą brodą przemiły gość

Ref Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się
Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się

Choć bardzo zimno jest na dworze,
Choć śniegu dużo, aż po pas,
Choć wszystko skute grubym lodem,
On się nie boi, odwiedzi nas

Ref Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się
Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się

TEKST  PIOSENKI: CHOINKO MA

Choinko ma, choinko ma
Jak cudna jest twa zieleń
Świąteczny czas, wspaniały czas
Nie może być bez ciebie.

Zielenisz się gdy lato jest
I zima tez, gdy pada śnieg
Choinko ma, choinko ma
O jakże piękna jesteś

Przez cały rok, okrągły rok
Czekamy wciąż na ciebie
Gdy jesteś tu, stroimy cię
Czujemy się jak w niebie

Ty cieszysz nas w świąteczny czas
Rozpalasz radość pośród nas
Choinko ma, choinko ma
O jakże piękna jesteś

Zapachem swym wypełniaj dom
I przynieś radość bliskim
Opłatka moc, gdy święta są
Twa zieleń wzmocni wszystkich

I niechaj twój, magiczny blask
Odgoni zło, a dobroć da
W świąteczny czas, wspaniały czas
Niech spełnią się marzenia.

TEMATYKA ZAJĘĆ - LISTOPAD

Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym;
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych (budowanie poczucia własnej wartości);
  • Kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych;
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego

Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu;
  • Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych;
  • Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych;
  • Zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.

Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym);
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji;
  • Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody;

Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcanie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadniania swojej oceny);
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play);
  • Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania;